گزارش صعود به قله چین کلاغ - روز پنجشنبه مورخ ۹۸-۰۱-۲۹

مشخصات منطقه و قله چین کلاغ:

چین کلاغ به ارتفاع 2820 متر از قله‌های البرز مرکزی و جنوبی ترین قله کوه های شمال تهران می باشد. این کوه از شمال به قله های دوشاخ و پلنگ چال، از غرب به دره امامزاده داود، از شرق به دره درکه و از جنوب به منطقه سعادت‌آباد و فرحزاد مشرف می باشد.

از جاهای دیدنی مسیر صعود به این کوه آبشار دره دیوانه و غار دو سنگ (اگر از طرف درکه صعود کنیم) سنگ نشین و دره بهشت و معدن سنگ سعادت‌آباد (اگر از طرف سعادت‌آباد صعود کنیم) و رودخانه فرحزاد و قهوه‌خانه جاده یونجه‌زار (اگر از طرف یونجه‌زار صعود کنیم) است.

صعود به این قله از طرف یونجه‌زار برای کوهنوردان تازه‌کار مشکل است. همچنین در مسیر صعود از سعادت آباد سنگچینی با طرح قلب وجود دارد که توسط آقای صفر و نیم ساخته شده است .

مسیرهای صعود به قله چین کلاغ :

سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان شهید عابدی، انتهای خیابان فاتحان (جنب شهرک مسی بام تهران)، دره سعادت آباد

میدان درکه – خ احمد پور – سه راه معدن – مسیر دره معدن

میدان درکه – مسیر پلنگ چال – دره و جنگل کارا

گونه گیاهی منطقه :

شقایق، گون و چند گونه ی وحشی نادر همچون رز، گلایل، علف چای و .

گونه ی حیوانی :

کبک، جوجه تیغی، عقاب، قرقی، خرگوش و روباه

سرپرست گروه : آقای مهندس جباری     مدیر فنی گروه : آقای مهندس مهرورز

گزارش نویس :  مهندس احمدزاده

همنوردان حاضر در برنامه:

آقایان : جباری، مهرورز، علیپور، اشکبار، فریبرز احمدزاده، آرمین احمدزاده، تدین، کریم نجفی، امیرنجفی، کامرانی، دو نفر مهمان

خانم ها : احرامی، خردپیشه، علیپور، و قدسی نژاد.

گزارش صعود به قله چین کلاغ :

ساعت 06:00 صبح طبق قرار قبلی از میدان بهرود سعادت آباد شروع به حرکت نمودیم. ساعت 06:30 با رسیدن سایر همنوردان از محل ایستگاه اتوبوس و چک نمودن منابع آب و تعذیه و توجیه اعضاء توسط مدیر فنی گروه،  مبنی بر اینکه در اثر سیلابی شدن مسیر صعود در روزهای اخیر و ایجاد شستگی امکان سقوط از لبه ها نباید حرکت کنیم، مسیر را از دره سعادت آباد آغاز نمودیم.

ساعت 7:35 صبح به اولین چشمه آب آشامیدنی مسیر صعود رسیدیم که بعد از ۱۰ دقیقه استراحت آبخوری و صرف تنقلات ساعت 7:45 صعود به سمت قله ی چین کلاغ را ادامه دادیم.

در طول مسیر به خاطر تنوع رنگی سنگ های خوشرنگ رودخانه و طبیعت دل انگیز بهاری، پوشش گیاهی و درختان مسیر، چند عکس یادگاری گرفته شد.

حدود ساعت ۹:۳۰ به قله ی چین کلاغ رسیدیم.

پس از صرف صبحانه و گرفتن عکس گروهی و عکس های یادگاری، سرپرست محترم به توضیح ارتفاعات مسیرهای کوهنوردی و عوارض طبیعی اطراف پرداختند.

ساعت 10:30 از مسیر شن اسکی فرود را آغاز نمودیم. و در کنار اولین چشمه ی مسیر برای استراحت و صرف میوه و رسیدن اعضای گروه توقف نمودیم.

نهایتاْ ساعت 13:00 ظهر به محل پارکینگ رسیدیم و به سمت منزل رهسپار شدیم.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی

به صد دفتر نشاید گفت شرح حال مشتاقی

گزارش تصویری صعود قله چین کلاغ:

چين‌كلاغ

صعود ,مسیر ,کلاغ ,ساعت ,سعادت ,گزارش ,مسیر صعود ,سعادت آباد ,صعود کنیم ,آغاز نمودیم ,اولین چشمه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان ativehasb دفتر فروش پکیج شیراز روستای لاطران تک تحریر آی تی مرند طب سنتی چت روم چت برگ بهترین چت روم فارسی چت روم موبایل Russia team